Pages

Ohh Macam-Macam.

Assalammualaikum.

Aku update tengah malam lagi? Nak buat macammana, dah time aku macam tu.

Ohya, aku teringat cerita ni yang aku nak cerita kat korang (ape punya ayat la). Ni terjadi after aku amik result PMR haritu. After sekolah, aku terus ke Giant Senawang dengan ayah.


Masa tu kat Food Court GS, still berpakaian sekolah, dengan tudung labuhnya. Aku membeli blended, then duduk. Tunggu ayah aku mengorder Tom Yam (ohmyy) dan aku menunggu.

Then datang satu famili ni. Duduk meja berdepanan aku. Aku pandang. Hmm. Mamat beria. Cakap macam nak bagi satu Food Court dengar je. Terkinja sikit, terkinja sana. So aku buat derk.



Penantian itu satu penyiksaan.

FINALLY. THE TOM YAM ARRIVED. ALHAMDULILLAH. Lepas aku makan. So aku pun menyuap la Tom Yam yang pedas dan panas tu. Disebabkan taknak terkena tudung suci murni aku tu, aku pun suap la dengan keadaan tertunduk sikit. 
Makan punya makan, tiba-tiba sipi sipi aku nampak famili mamat tu berubah tempat ke sebelah kitorang.


"Ohmyy, dia duduk dekat sudah." Aku buat pederk je. Om nom nom nom Tom Yam, cuba lebih tertunduk bila dia duduk sebelah ayah aku.


Yang tak boleh blahnya. Apa yang dia cakap sepanjang aku makan?

"Hah, setiap malam baca Al-Mulk .."

"Hmm, anggota sujud, dahi, tapak tangan..." *sambil tunjuk anggota badan yang terlibat*

And all Islamic stuff. Hmmph.

IDK la kalau dia memang cakap dengan famili benda-benda macam tu bila gathering kan. 

ATAUPUN seperti biasa, duduk sebelah budak yang bertudung labuh, berbaju kurung bercekak dan berspek oren kena cakap hal-hal agama kan (okey yang spek tu tak sure).

And aku just:


"Whatever."

480419f38gzdedqd.gif (119×43)

Okey, sekarang nak cerita pasal bias cartoon aku. Haaa? Means, cartoon yang aku minat. Macam ada kawan blogger aku, minat cartoon Jack apa tah dalam cerita movie baru tu (nampak sangat tak ingat). So, antaranya:

1. Andy dalam Toy Story 3

Cakap dengan aku, siapa yang tak nangis or paling kurang la, tak rasa sebak tengok cerita Toy Story 3? Pencarian gambar Andy kat Tumblr menemukan ramai orang yang sedih gilaaak tengok movie tu. Sedih weh.


Macammana dia boleh jadi hensem sebegitu? Pelik tapi cair :)



Sedihnya tengok muka dia :/


2. Feng dalam Boboiboy.

Yang ini, aku rasa takde reason. Hehe.


Just, dia nampak bergaya kan?


3. L dalam Death Note

Aww, die ni comel momey geram nyaaa makcik.



Alolololo.


4. Oga Tatsumi dalam Beelzebub.

Dia ni melindungi sangat :) Dengan baby tu, dengan "wife" die. Haha.


Muka yang dimachokan.



"Happy" family.

Nampaknya kaki dan tangan aku nak shut down. So, toodles. Assalammualaikum.

nur rasyidah abdullah

No comments:

Instagram