Pages

Allah, I Need You.

assalammualaikum.

Don’t be sad

Ya Allah, tak habis-habis daripada semalam. lepas satu, satu lagi masalah mendatang. aku tak tahu nak cakap apa lagi dah. segalanya berpunca dari gurauan. ya, gurauan kecil je boleh menghasilkan perkara yang besar. tu orang kata, kecil-kecil api jadi kawan, besar-besar api jadi lawan. seriously, im in big trouble.


the source to all my probs, thanks a lot Facebook.

know what? kalau aku ni jenis malas nak pikir panjang-panjang, then aku just let it go and think that,

"Eleh, aku bukan sekolah pedas lagi. so let it go and damn goodbye la."

but itu melarikan aku dari masalah. bukan menyelesaikan. dan menyerabutkan kepala aku. terus aku log out fb. and suddenly, im crying. lumrah manusia kan, bila tak mampu nak menahan sesuatu? and thats why manusia tu makhluk Allah yang lemah. selemah-lemahnya. oleh itulah kita kena bergantung kepada Allah selalu.

Allah, I need you. I love you. Allah, help me. You're the Only One who waits and hears my story, Allah.

masalah ni membuatkan aku lebih susah untuk percaya lelaki. sebab tu aku sangat benci couple. sebab tu aku tak suka bercerita hal hati dan perasaan secara mendalam dan serius. aku benci. benci. kenapa susah sangat nak percayakan orang eh?

dear you yang pertama,

aku minta maaf sebab dah malam kedua buat kau marah. andd aku mengaku, semuanya atas salah aku. let me tell you, that all of this, yang berlaku semalam dan hari ni, pasal Capital H bagai, and Haikal Ekal bagai tu, segalanya fake. and aku rasa kau pun ada muslihat kat kitorang jugak kan? papepun aku taknak amik tau dan biarlah kau sorang je yang tau. yang penting sekarang ni, aku minta maaf sangat dan aku mohon jangan lah contact dengan aku lagi untuk mengelakkan kau sakit hati. kira punya kira, dah tiga kali kan?

and semuanya berpunca dari sikap main-main aku.

so aku rasa kau ada potensi untuk membuat anjakan paradigma. yeah ramai lagi kat luar tu. yang lagi cantik, perfect daripada aku. sebenarnya aku memang tak perfect. sangat banyak kekurangan. seriously. please. and pasal syafiqah or whatever lagi nama tu, silalah. aku dah tak kisah dan taknak amik tahu lagi. tolonglah, aku taknak cetus apa-apa lagi. 

oh ya, tak perlu minta untuk aku yang lupakan kau, sebab kau yang kena lupakan aku. harap maklum. assalammualaikum.

dear you yang kedua,

aku taktau la kau marah serious ke tidak kat aku kan. tapi memang, aku penyebab kau gaduh ngan dia. aku penyebab segala benda ni terjadi. so aku mintak maaf sebab aku jadi perosak hubungan silaturrahim korang. sorry. aku takmampu nak jadi kawan yang baik. 

ye aku tau, lepas ni, kau yang akan tanggung consequences. yelah, aku kan dah sekolah lain. kau yang kena ugut. kau yang kena marah. kau yang menggigil tahap gaban. bukan aku. so aku memang deserve kena carut marut oleh sesiapapun. terima kasih dan minta maaf.

to the both of you,

im sorry. and maybe that we shall not meet again further, please, forgive me for all.

to all,

please. jangan ingat perasaan kawan-kawan atau kekasih atau crush atau whatever Allah's creature mainan. dont ever.

till there. assalammualaikum.



nur rasyidah abdullah

No comments:

Instagram