Pages

STJ-stagram : Menembak ♥

Assalammualaikum. Tadaa, esok dah balik asrama. Yaay *secara hambar*.




Bhahaha. Okay actually takde point nak tulis apa-apa, so aku buat #throwback menembak Kadet Polis haritu. Act ada cerita sadisnya masa otw nak ke destinasi menembak tu. Pagi-pag kitorang dah tercegat dekat dataran, tunggu bas. Bila bas sampai semua, kitorang pun naik la bas. Aku duduk sebelah Nas, dapat roti sebagai breakfast. Then sumbat telinga masing-masing, dengar MP3.

Suddenly someone came from the back and whispered something to the driver. I was like, "Apa hal lak ni?" And hasil curik dengar aku, aku rasa diorang nampak banyak asap kat belakang bas *LAH KOTT. Then pakcik tu berhenti tepi, and borak kat phone kuat-kuat macam nak bagi satu bas dengar. And we learnt that the bus ada problem. 

"Houston, we got a lil' problem, we got a lil' problem." Ha, macam tu la acik tu cakap.

Okay gurau gurau. Sori pakcik :)

Pastu bas tu sambung jalan, but with slower motion. Apa tu istilah physics tu, hmm hah decreasing velocity muehehe. Drive punya drive, sampai la kat depan somethin like, kawasan polis kot. Kat gate. Kitorang disuruh turun, and bas tu park kat tepi. 



Bas bertuah!

And kitorang diberitahu, lapang sasar tu seriously jauh lagi. And kitorang ke sana dengan kaki kalau takde transport. Like what??

Lama jugaklah kitorang lepak kat tepi tu. Masing-masing makan roti, baca novel, then ada gak pikir, camne nak balik ni. Bas rosak. Hmm.

And that was when suddenly bas milik tempat tu kot datang. Kitorang macam dah, alhamdulillah, nasib baik ada bas! Then semua naik and take place. Then..

The engine of the bus went wrong. 

Allahhuakbar, dugaaan ~

Turun la balik semuanya, dah haru dah. Taknak jalan kakii ~ 

Kemudian datangla pulak trak (trak kot? ntah hehe) polis. Yaaay finally. First time woo naik trak tu. Eksaited kemain. Hehe.

Bila sampai, pung pang pung pang, sesi menembak! Tapi tak rasa thrill sangat sebab dah pernah menembak masa form two kat Mantin dulu. Tapi yang terbaru di lagi maju la. Salute!


Lapang sasar!

Well, not bad la for the boys. Pandai jugak diorang menembak. Aku? Muehehe, tembak itik pun tak lepas. Wkwkwk. Bila dah habis segala bagai tu, siap kena angkat sumpah  so that we wouldnt bring those peluru or rifle semua balik sekolah. Ada kes. Haha. 

And shocking news for us, bas STJ yang lama datang menjemput kitorang! And aku tak sangka bas tu masih boleh berjalan. I mean, boleh digunakan. Aku rasa bas tu zaman maksu aku dulu kot.

Then kitorang berjaya pujuk Ustaz singgah Cool Blog. Elok-elok kiosk tu kosong sepi, then budak Kadet Polis STJ memenuhkan dan order banyak-banyak. Haha kelam kabut akak-akak tu amik order and buat.



Aku and Aiee, ohh nampak ketembaman aku :(

BTW, Happy Birthday Aieda :) May Allah bless you~ Sayang kau, dormmate !

And kitorang memang gemar menayang Cool Blog kitorang.



Menayang muka Heliza act :)



Muka kerek habis, muehehe.

And so, thats all. KBYE, Assalammualaikum :)

p/s: Konflik dalam kelas Sivik pasal ketiadaaan aku untuk menembak :p


nur rasyidah abdullah

No comments:

Instagram