Pages

Hujan Meteor :'(

Assalammualaikum.

Ya Allah, bangun-bangun pagi tadi, terus teringat hujan meteor. "Alah terlepas." Ha cam gitulah gamaknya. Sedih gila kot, kalau boleh describe literally lah kan, mau berguling guling atas lantai.

Huwaaaaaa.



Pastu aku search youtube. Ya Allah, ruginyaa tak tengok. Kebesaran Allah yang sangat mengujakan. Benda-benda yang melibatkan angkasa ni memang jadi fanatik aku, sejak darjah empat kot. Dulu-dulu aku pernah tengok ramai-ramai fenomena gerhana matahari, gerhana bulan, planet Jupiter. MasyaAllah, perkara tu semua membuka mata aku betapa besarnya kuasa Allah.

Firman Allah سبحانه وتعالى :

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ ﴿١﴾ وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ ﴿٢﴾ وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ﴿٣

“Demi langit yang mempunyai tempat-tempat peredaran bintang-bintang; Dan hari (pembalasan) yang dijanjikan;  Dan makhluk-makhluk yang hadir menyaksikan hari itu, serta segala keadaan yang disaksikan.”
(Surah Al-Buruj 85: Ayat 1-3)

Allahuakbar.

Arifah, Maksu, and my cousins antara yang bertuah nampak meteor tu. Huwaaaa (okay sekarang betul-betul nak guling-guling atas tikar).


Chat antara aku dan Arifah.


Status Maksu.


Takpalah, maybe takde rezeki untuk aku. Sabar ya Nur Rasyidah binti Abdullah ..

Assalammualaikum :)

nur rasyidah abdullah

No comments:

Instagram