Pages

Ya Allah.

Assalammualaikum.

Pada awalnya aku nak mulakan hikayat hari ini dengan penuh gembira serta bunga-bunga sakura berterbangan di sekeliling aku sambil menaip. But no.

Some personal problems just wreck my whole enthusiasm of blogging. Thanks a lot, I guess. Hmm. Okay Bun, look at the bright side. Please. Every problem has its own hikmah. Believe it.

Okay. Mungkin Allah ingin aku meluahkan perasaan aku pada-Nya, daripada melepas geram terhadap orang lain dan berblogging menyatakan betapa bengangnya hati ini serta rasa macam nak hentam public phone sekolah sampai tercabut daripada tiang dan simennya.

Okay. Cut. The. Crap. Out.

Orang, kalau marah ni, syaitan cucuk-cucuk untuk mengapi-apikan dirinya. Cucuk dadah pun kalah. Hmm ayat merapu tapi itu cara motivasi dalam otak aku sekarang.

Okay, ambil wuduk. Tenang. Tarik nafas dalam-dalam. Okay bertenang.

Kalau marah jangan tulis 'Asdfghjkl.' , tulis la 'Au'zubillahiminassyaiton nirrajim.' Sabar Bun, sabar.

Okay seharusnya aku berhenti menulis seperti ini kerana ini mampu membangkitkan rasa kemarahan orang lantas membuatkan orang membuat entri blog gaya seperti ini.


Okay. Write about something best. Something that makes you happy. Something. Ohhh pleaseeeeeee. Brain, do not stop working out the ideas for me! 




Okay, this thing had made me stayed up until 3 morning yesterday. Grammy Award for it. Wohooo. Yippeee. Applause, applause, applause.

Cuti kali ni agak gempak sikit, sebab aku hangout dengan kawan-kawan sekolah lama and baru, all by myself. Means, transport sendirilah. Baru tahun ni dapat greenlight. Maybe sebab I'm turning seventeen kot. Anyway, tomorrow will be my first date with friends for this holidays, and Im looking further for it. Semua members The Eight datang, except Amni and Arifah. Sayaang gila. Tapi, takpelah, takde rezeki. Maybe one day? 

Oh ya, okay tak blog aku? Ni pun antara penyebab aku tidur pukul 3 lebih semalam. Duk mengedit blog. Tak ubah banyak pun daripada kod asal. Just letak sedikit perasa perah limau basi sikit hahahahaha.

8 Dec ni birthday Yura, and hopefully ramai classmates yang attend date kitorang tu nanti. InsyaAllah. Actually ada date ngan budak fasilitators, but dah sampai quota. Asyik hangout jehh, belajarnya tidak. Tahun depan dah Form 5. Belajar merangkak-rangkak lagi. Hadusss.



Yeah. Nilah baby aku. Samsung Galaxy Trend. Sabar menunggu, heh. InsyaAllah one day maybe? Sebab fon nilah aku tarik Dini masuk kedai Samsung kat Mid haritu.

"Eh Dini Dini, jom jom, nak tengok baby aku."

Lulz. Macam macam. K, nak stop kot. Sekian, Assalammualaikum.


nur rasyidah abdullah

No comments:

Instagram